Lijn58.be

Dieselmotorwagen van de NMBS

Reeks 45 (Type 605)

Woensdag, 15 November, 2017 Rollend materiaal
Niet meer in dienst sinds 2002.
Enkele Motorwagens worden bewaard door verschillende verenigingen.
Technische gegevens


Algemeenheden:
Bouwjaar
Aantal eenheden gebouwd
Nummering oorspronkelijk
Nummering vanaf 01/01/1971
As indeling
Massa rijklaar
Tarra
Bevoorrading
Reizigers
Bagage
Massa maximum
Vermogen
Specifiek vermogen motorwagen
Specifiek verm. m.w.+aanhangw. type734
Maximum snelheid
Actieradius
Gasolie
1955
10
605.01 - 605.10
4501 - 4510
BoBo
42ton
40,8ton
1,2ton
11,2ton
1ton
54,2ton
321pk
6,12 pk/t
4,15 pk/t
80km/h
700km
700l
Afmetingen:
Totale lengte
Breedte
Afstand tussen draaistelophanging
Afstand tussen de assen
Afstand draaistel-buffer
Hoogte rail-buffer
Hoogte rail-dak
Wieldiameter
Boogstraal
23800 mm
- mm
15500 mm
2500 mm
2250 mm
1065 mm
3808 mm
920 mm
125 m
Kastgedeelte:
Bouwer
Zitplaatsen 2e klasse
Staanplaatsen 2e klasse
Atelier Germain te Monceau
99
40
Dieselmotor:
Bouwer
Aantal
Type
Werking
Injectie
Vermogensregeling
Startmotor
Nominaal vermogen
Nominale draaisnelheid
Maximum draaisnelheid
General Motors Detroit
2
6 cilindermotor 71N Industrial
2 takt
Rechtstreeks
Door regeling van de inspuiting
Door elektrische starter 24V
178pk
1800 tr/min
2150 tr/min
Cilinders
Aantal
.................Opstelling
.................Boring
.................Slaglengte
Injectiedruk
Gemiddelde effectieve druk
Gemiddelde zuigersnelheid
Maximum koppel
Ophanging
Totale massa
6
Vertikaal in lijn
108mm
127mm
1200 bar
5,79 bar
7,62 m/s
775 Nm
750kg
in een frame bevestigd aan het chassis
Overbrenging:
Bouwer
Aantal
Type
Voith (Heidenheim - Duitsland
2
Diwabus 506-U+S-380
Werkingsprinciepe:
Hydromechanische overbrenging met diffrentieel, en rechtstreekse kopppelomvormer.
Keerkoppeling met schijven.
Koppeling met de motor:
Door middel van een koppelbegrenzer.
Aandrijving van de assen:
Iedere motor drijft de beide bogieassen aan door middel van een cardanas.
Asbruggen:
Met conische tandwielen.
Bediening
Overbrenging : Elektro-mechanisch.
Motor : Elektro-pneumatisch.
Remming:
Automatische rem Oerlikon met viriabele druk met kraan en verdeler Oerlikon,
gecombineerd met een automatische noodrem.
Remming door middel van remblokken.
Verwarming
Met autonome gasolieverwarmer Westinghouse.
Ventilatie
Door kipramen en verluchters Schepens