Lijn58.be

Aanhangwagen van de NMBS

Type 732

Vrijdag, 3 November, 2017 Rollend materiaal
Niet meer in dienst. Enkelen zijn bewaard door verscheidene verenigingen.
Aanhangwagen 732.


Interieur




 
Algemeen
Bouwjaar
Aantal gebouwd
Asindeling
Gewicht
Snelheid
Verwarming

Verluchting
Draaisteltype
Deurbediening
Verlichting
Sonorisatie
1954 -55
20
1'1'
13,8t leeg; 19,7t geladen
80km/h
Autonome gasoliebrander Westinghouse
3 rijtuigen voorzien van 'Torpdo' ventilatoren; de overige van 'Schepens' verluchters
Geen
Elektropneumatisch
Algemeen en individueel
Geen
Remming Automatisch met Oerlikon verdeler.
Noodrem inwerkend op de automatische remleiding.
Handrem inwerkend op één der assen.
Afmetingen
Lengte over de buffers
Lengte van de kast
Breedte
Afstand tussen de assen
Afstand as kasteinde
Hoogte rail - buffer
Hoogte rail - dak
Wieldiameter
Maximum bochtstraal
12133mm
10833mm
-mm
5833mm
2500mm
1065mm
3855mm
920mm
125mm
Nummering
C 732.01 - 732.20 - 20
Totaal 20
Nummering na 1961
B 732.01 - 732.20 - 20
-De C klasse werd omgevormd tot B klasse
Totaal 20
Nummering na 1973
B 732.03; 732.09-10
732.12-13; 732.15-16
50 88 24 29 580 - 586 7
Totaal 7
-De 732.10 is gerestaureerd, rijvaardig en in het bezit van het TSP/PFT
-De 732.04 en de 732.20 staan te vergaan bij het Stoomcentrum Dendermonde Puurs...
Buitendienststelling vanaf 1969 tot 1984
 
Aantal plaatsen
Type Zitplaatsen Staanplaatsen Totaal
B 58 20 78
 
Kastgedeelte
Type Tussenplatform
Bouwer Ateliers Métallurgiques de Nivelles
Koppeling tussen de rijtuigen
Mechanisch  
Pneumatisch  
Elektrisch  
Energievoorziening
   
Samenstelling
Maximum 2 motorwagens en 2 aanhangwagens.
Opmerkingen

Ze werden vooral gebruikt in combinatie met de dieselmotorwagens type 602, 603, 604 en 605, de latere types
42, 43, 44 en 45 om de capaciteit te verhogen.
Er is geen overgang tussen de rijtuigen.