Lijn58.be

Rijtuigen voor internationaal verkeer van de NMBS

Type I1

Zondag, 7 Februari, 2016 Rollend materiaal
Niet meer in dienst. Verscheidene rijtuigen zijn bewaard door verscheidene verenigingen.
I1 Rijtuigen.

Rijtuig I1B

I1 rijtuig omgebouwd tot koninklijk rijtuig No4


 
Algemeen
Bouwjaar
Aantal gebouwd
As indeling
Gewicht
Snelheid
Verwarming

Draaisteltype
Deurbediening
Verlichting
Sonorisatie
Remming
1931 - 33; 1939
240
2'2'
33t
-Km/h
Stoomverwarming
-
Handbediend met Kickertslot
Collektieve verlichting.
Geen
-
Afmetingen

Lengte over de buffers
Lengte van de kast
Breedte
Afstand tussen de draaistelophanging
Afstand tussen de assen
Afstand draaistel buffer
Hoogte rail - buffer
Hoogte rail - dak
Wieldiameter
Maximum bochtstraal

22300mm
21000mm
2918mm : AB rijtuig; 2950mm : C rijtuig
14400mm
2500mm
3950mm
1065mm
3890mm
1010mm
-m

Nummering 1933 -34
Type Nummering NMBS Nummering UIC Aantal
A2B6 10001 - 10120   120
C11 13001 - 13120   120
Totaal
240
Nummering vanaf 19??
Type Nummering NMBS Nummering UIC Aantal
A2B6 10001 - 10???   35
A1B3C4 18001 - 18040   40
C8 13301 - 13310   10
C11 13001 - 13120   120
Totaal
 
Nummering vanaf 1956
Type Nummering NMBS Nummering UIC Aantal
A8 11001 - 11035   35
A4B4 13001 - 13040   40
B8 12201 - 12210   10
B11 12001 - 12085   85
B5DR 19901 - 19903   3
Totaal
 
Nummering vanaf 19??
Type Nummering NMBS Nummering UIC Aantal
B8 12201 - 12270 51 88 28 40 101 - 170 70
A4B4 12101 - 12112 51 88 21 80 201 - 212 12
B11
B10
B7R
12001 - 12085 51 88 21 40 101 - 164
51 88 21 48 101 - 113
51 88 21 65 101 - 108
85
SR1 17901 51 88 28 40 148 1
Totaal
 
 
Nummering vanaf 19??
Type Nummering NMBS Nummering UIC Aantal
B11
12.001 - 12.006
12.007
12.008 - 12.009
12.010 - 12.011
12.011
12.012 - 12.013
12.014
12.015 - 12.016
12.017 - 12.031
12.030
12.050
12.058
12.062
12.063 - 12.076
12.077
12.078 - 12.083
12.078
12.079
12.084
12.085
12.201 - 12.247
12.248
12.249 - 12.256
12.257 - 12.260
51 88 21-48 101 - 106
51 88 21-40 101
51 88 21-48 107 - 108
51 88 21-40 102 - 103
60 88 80-69 101
51 88 21-48 109 - 110
51 88 21 40 104
51 88 21-49 111 - 112
51 88 21-40 135 - 149
60 88 99-89 002
60 88 80-69 102
60 88 80-69 103
51 88 21-48 113
51 88 21-40 150 - 163
51 88 21-40 164
51 88 21-60 102 - 105
60 88 80-69 104
60 88 80-69 105
51 88 99-40 002
51 88 99-40 003
51 88 28-40 101 - 147
51 88 89-70 001
51 88 28-40 149 - 156
51 88 28-40 157 - 160

RIC B (I1)
RIC B (I1)
RIC B (I1)
RIC B (I1)
Schooltrein ES (HV1)
RIC B (I1)
RIC B (I1)
RIC B (I1)
RIC B (I1)
Meetrijtuig ES
Schooltrein ES (HV2)
Schooltrein ES (HV3)
RIC B (I1)
RIC B (I1)
RIC B (I1)
RIC B (I1)
Schooltrein ES (HV5)
Schooltrein ES (HV4)
Expo
Expo
RIC B (I1)
Bar-dancing (I1)
RIC B (I1)
RIC B (I1)

A4B4 13.001 - 13.010
13.011 - 13.025
51 88 28-40 161 à 170
51 88 38-40 111 à 125
10
15
Totaal  
 
Buitendienststelling vanaf 1988
Aantal plaatsen
Type Staanplaatsen Zitplaatsen Totaal
AB   12 x 1e klasse; 36 x 2e klasse 48
C   88 x 3e klasse 88
       
 
 
Kastgedeelte
Type Eindplatformen
Bouwers AMN, La Brugeoise, Baume & Marpent, Atelier Germain, Ragheno en Familleureux
Koppeling tussen de rijtuigen
Mechanisch  
Pneumatisch  
Elektrisch  
Energievoorziening
Dynamo 24V
Opmerkingen

Rijtuigen voor internationaal verkeer.