Lijn 58 Elektrische éénspanningslocomotief van de NMBS

Reeks 25, Type 125 - 125.1

Rollend materieel
Huidige toestand : Alle locomotieven zijn sinds 2009 buiten dienst.
Niet bewaard gebleven.


1) Blok J.H.; 2) Inductieve shunts; 3) Stroomonderbreker; 4) Groep moto-compressoren; 5) Ventilatoren
6) Pneumatische borden; 7) Elektrische borden; 8) Batterijen; 9) Hoofdreservoir

De 2503 te Brussel-Zuid
De 2505 en de 2558 te Spa-Géronstère.

1)Bedieningconsole; 2)Stuurpostverwarming; 3)Compensatieweerstanden v.d. hulpgroep;
4)Motor JH2; 5)Motor JH1; 6)Shuntingweerstanden; 7)Accu's; 8)Telocborstel; 9)Olieafscheider; 10)Hulpreservoir; 11)Hoofdreservoir; 12)Signaallampen JH1; 13)Snelheidaanduider Deuta; 14)Machinistenkraan; 15)Waakzaamheidslampen; 16)Ladder; 17)Indicator gestreken panto's; 18)Contactor treinverwarming;
19)Weerstanden spanningsmeting; 20)Sleuteldoos; 21)Aardingsdispositief;
22)Inductieve shunt; 23)Driewegkraan; 24)Compressor; 25)Ventilator; 26)Handrem;
27)Signalisatie dubbele tractie; 28)Teloc; 29)TA2+drukregelaar;
30)Kleppen+kranen voor pantobediening; 31)Uitrusting moto-pomp;
32)Pneumatisch bord II; 33)Onderbreker panto's; 34)DUR; 35)RTN; 36)Bliksemafleider; 37)Contactdoos RMS; 38)Pneumatisch bord II; 39)Aardingsstok; 40)TA1+controleschakelrelais; 41)Kleppen panto's; 42)Batterijpaneel+spanningsregulator; 43)Stopcontact; 44)Stuurtafel; 45)Teloc zender; 46)Terugstroomafzonderingsdispositief; 47)Autovariabel; 48)Manueel terugstroomdispositief; 49)Zender snelheidsindicator Deuta.



Algemene kenmerken
Bouwjaar
Nummering oorspronkelijk
Nummering na 1971
Effectief vóór 1973
As indeling
Bouwer
Dienstspanning
Continue Vermogen
Nominaal vermogen
Massa rijklaar
Maximum asbelasting
Trekkracht bij aanzetten
Maximum snelheid trein
Maximum snelheid loc
1960 - 1961
125.001 - 125.016
2501 - 2516 - Zie gedetailleerde nummerlijst
16
Bo'Bo'
Brugeoise et Nivelles te Nijvel
3kV=
1740kW
1880kW
84ton
21ton
196kN
130Km/H
120Km/H
Afmetingen

Totale lengte
Breedte
Afstand tussen draaistelophangingen
Afstand tussen de assen
Afstand draaistel-buffer
Hoogte rail-buffer
Hoogte rail-dak

18000mm
2915mm
8600mm
3450mm
4700mm
1050mm
3755mm
Mechanische kenmerken
Doorlopen boogstraal
Draaistel met centrale spil
Ophanging primair
Ophanging secundair
Wieldiameter nieuw
75m
Brugeoise et Nivelles
S.L.M (Schweizerische Lokomotiv- und Maschinenfabrik)
Bladveren
1262mm
Remsystemen
- Rembediening Oerlikon
- Automatische drukluchtrem goederen, reizigers en hoge druk
- Rechtstreekse drukluchtrem
Remming door middel van :
- Remblokken op de wielbanden
Verwarming
- Stuurposten met radiator en elektrische verwarmingsbatterij met luchtblazer
Trek-duw uitrusting
Type van koppelaar
aantal draden
Koppelbare rijtuigen
Acec
1x30
M2 met koppelaars
Motorisatie en elektrische kenmerken
Tractieuitrusting
Bouwer
Stroomafnemers / Aantal
Tractiesturing
Systeem
ACEC - S.E.M
ACEC / 2
Bediening met nokkenas aangedreven door elektrische servomotoren
Jeumont-Heidmann
Tractiemotor
Type
Aantal
Vermogen : doorlopend / uur
Ophanging
CF729
4
435kW / 470kW
neus
Aslagers
- Met gladde kussenblokken en smeerkussens
Overbrenging
Acec
Overbrengingsverhouding
Door elastische gekoppelde tandwielen aan één zijde
3,107 (87/28)
Ventilatormotor voor tractiemotor helicoïdaal
Type
Spanning
Aantal
Vermogen
Debiet
Rateau CT16
3kV=
2
12kW
90m³/min
Motor voor compressor
Type
Spanning
Aantal
Vermogen
CT16
3kV=
2
12kW
Generator voor lading batterij
Type
Spanning
Stroom
Aantal
ACEC CV266
72V=
38A
1
Batterij
Type
Nominale spanning
Capaciteit
NiCd / 54 elementen
72V=
80Ah
Compressor
Type
Aantal
Werking
Aandrijving
Afvoerdruk
Debiet
Westinghouse 242VBZ
2
2 trappen en 4 cilinders in V
Elektrische motor 3kV=
8 bar
1350 l/min