Lijn 58

Dieselmechanische motorwagens van de NMBS

Type 604

Rollend materiaal
Niet meer in dienst sinds 06/1946.
Niet bewaard.
 

Motorwagen 604.01


Algemeenheden:
Bouwjaar
Nummering
Effectief
Asindeling
Aslast
Massa leeg zonder bevoorrading
Massa leeg met bevoorrading
Massa met bevoorrading volzet
Maximale massa
Uurvermogen
Nominaal vermogen
Maximum snelheid
Minimum boogstraal
Actieradius
Capaciteit van de gasoliereservoirs
1934
604.01 - 604.05
5
1A
1e as:15,3t; 2e as:15,3t
15,1ton
15,7ton
20,5ton
22,1ton
170kW
88kW (3,97kW/ton)
70km/h
70m
1320km
-liter
Afmetingen:
Totale lengte
Lengte kast
Breedte
Radstand
Afstand tussen draaistelophanging
Afstand tussen de assen
Afstand assen-buffer
Hoogte rail-kast
Hoogte rail-dak
Wieldiameter
14470mm
13740mm
3035mm
8000mm
n.v.t.
-
3235mm
1200mm
3850mm
970mm
Kastgedeelte:
Bouwer Ganz Boedapest
Capaciteit
Zitplaatsen
Staanplaatsen
Totaal
2e klasse
8
10
18
3e klasse
52
10
62
Dieselmotor:
Bouwer
Type
Werking
Injectie
Vermogensregeling
Starter
Nominaal vermogen
Draaisnelheid
Aantal Cilinders / Opstelling
Boring
Slag
Injectiedruk
Gemiddelde effectieve druk
Gemiddelde zuigersnelheid
Maximum koppel
Gewicht
Ophanging van de motor
Ganz-Jendrassik
VI JaR 135
4 takt
rechtstreeks
-
-
88kW
1050t/min
6 / verticaal in lijn
150mm
185mm
150bar
- Kg/cm²
9,2m/sec
- Nm
2500kg
Elastisch onderaan de kast
Overbrenging
Bouwer
Type
Werking
Koppeling met de motor
Omkeerinrichting
Bediening
Aandrijving der assen
Ganz Boedapest
-
Mechanisch; 4 versnellingen met vochtige schijven hydraulisch gestuurd.
Cardanas met conische tandwielen
Met glijdende conische tandwielen
Pneumatisch
Via een cardanas met conische tandwielen

Remming:
- Directe Westinghouse-rem met remkraan WS 4, gevoed door een Westinghouse compressor met een debiet van 800l/min.
- De rangeerrem is een schroefrem
- Remming door middel van remblokken op de wielbanden
Verwarming:
-
Verluchting:
-
Opmerking:
- 604.01 werd gesaboteerd te Pont-à-Celles, de 604.02 te Ternat, de 604. 03 en 604.04 te Pont-à-Celles en de 604.05 te Luttre.
- Ze werden buiten dienst gesteld in juni 1946.